Ce probleme pot aparea la filtrul de particule?

Automobilele moderne cu motoare diesel sunt dotate cu filtru de particule. De ce? Pentru ca masinile pe motorina au o capacitate mai mare de a polua decat cele pe benzina. Aici intervine rolul filtrului de particule, a carei functionalitate consta in a stopa eliminarea noxelor in aer, rezultate in urma procesului de ardere a motorinei. Filtrele de particule au devenit un standard incepand din momentul in care s-au introdus normele de poluare valabile pentru Euro4. Lipsa acestei componente, dar si defectiunile acesteia atrage consecinte destul de grave pentru soferi, cum ar fi pierderea dreptului de a conduce automobilul pana la remedierea problemei. 

Care sunt cele mai frecvente probleme la filtrul de particule?

Eficienta filtrelor de particule este una incontestabila; in functie de producatorul masinii si de calitatea filtrelor alese, aceste piese integrante la masinile diesel retin un procent imens de noxe rezultate. In majoritatea cazurilor, filtrul DPF, asa cum se mai numeste aceasta componenta despre care vorbim poate sa impiedice eliminarea noxelor in aer in proportie de 85%. Nu sunt putine nici cazurile in care filtrul de particule ofera un randament de pana la 100%. 

Chiar si asa, functionarea optima a acestuia poate fi impiedicata de anumiti factori. De exemplu, folosirea unui combustibil de slaba calitate, precum si defectiunile aparute la valva EGR sau la nivelul turbosuflantei pot produce nereguli in functionarea filtrului de particule. 

Regenerarea filtrului de particule, o necesitate la masinile diesel?

Fara doar si poate, filtrele de particule sunt inventii moderne care merita apreciate pentru beneficiile incontestabile pe care le ofera. Pe de alta parte, nu putem neglija nici reversul medaliei, aceste componente generand batai de cap soferilor neinformati. 

Cea mai frecventa problema care apare in cazul masinilor diesel este legata tocmai de acest filtru de particule. In special in cazul masinilor folosite in oras, unde conditiile de trafic nu permit arderea corespunzatoare a combustibilului, apare necesitatea de regenerare a filtrului de particule. 

Altfel spus, dupa un anumit numar de kilometri parcursi, automobilul va prezenta semne clare ca are nevoie de o regenerare a componentei DPF, printre care: puterea motorului este semnificativ redusa, turatiile sunt limitate, iar motorul intra in modul de avarie. Aceste probleme sunt semnalate si prin intermediul martorului luminos care va aparea in tabloul de bord al masinii. In acest caz, trebuie sa se evite oprirea motorului, pentru a preveni colmatarea filtrului de particule. 

Ce presupune regenerarea activa filtrului de particule? Dar cea pasiva?

Regenerarea filtrului de particule se poate face in doua moduri, respectiv activ sau pasiv. O solutie la indemana este aceea de a conduce masina pentru o distanta mai lunga, cu viteza constanta(mai mare de 70-80 km/h), la turatie ridicata (peste 2500 rpm), tocmai pentru ca filtrul sa se desfunde. Vorbim, in aceasta situatie, despre o regenerare pasiva a filtrului DPF. 

Aceasta procedura poate fi realizata si intr-un service auto. Filtrul va fi demontat de pe masina si curatat cu ajutorul unei substante special concepute. 

Pe de alta parte, intra in discutie si regenerarea activa, care inseamna, de fapt adoptarea unui stil de condus care implica turatiile crescute, dar care nu se poate realiza, din pacate, in zonele urbane, cu trafic intens. 

Sursa: https://pixabay.com/ro/reparare-auto-evacuare-3353373/

Share
Summary
Ce probleme pot aparea la filtrul de particule?
Article Name
Ce probleme pot aparea la filtrul de particule?
Description
Automobilele moderne cu motoare diesel sunt dotate cu filtru de particule. De ce? Pentru ca masinile pe motorina au o capacitate mai mare de a polua decat cele pe benzina. Aici intervine rolul filtrului de particule, a carei functionalitate consta in a stopa eliminarea noxelor in aer, rezultate in urma procesului de ardere a motorinei.
Author
Publisher Name
Autohut
Publisher Logo

Comments

comments